Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze;

Osobą odpowiedzialną za utrzymanie dróg gminnych jest firma PHU „Kama” Rzońca Ryszard:

Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480

Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133,
e-mail: inwestycje@jezowsudecki.pl, gmina@jezowsudecki.pl,
Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, iż właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego

Informujemy, że od 1 stycznia 2023r. pod adresem https://c-kob.gunb.gov.pl/ funkcjonuje oficjalna, rządowa aplikacja do prowadzenia książki obiektu budowlanego. Aplikacja umożliwia założenie i prowadzenie książki, wprowadzenie informacji o ekspertyzach i badaniach technicznych oraz danych dotyczących kontroli okresowych, o których mowa w art. 62 ustawy – Prawo budowlane. Obecnie książkę obiektu można prowadzić w formie papierowej lub w formie elektronicznej poprzez wspomnianą aplikację.
Jak zapowiada Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, w dalszej perspektywie, prowadzenie książki obiektu budowlanego w aplikacji będzie obligatoryjne i niemożliwym stanie się jej prowadzenie w formie papierowej. Aplikacja c-KOB obsługiwana jest poprzez przeglądarkę internetową.

Wszelkie informacje nt. c-KOB znajdą Państwo na poniższych stronach:
http://www.gunb.gov.pl/strona/c-kob
https://www.gunb.gov.pl/strona/pytania-i-odpowiedzi-0#c-KOB

Książkę obiektu budowlanego prowadzi się m. in. dla budynków wielorodzinnych, przemysłowych, usługowych. Obowiązek jej prowadzenia nie obejmuje budynków: mieszkalnych jednorodzinnych,
garażowych i gospodarczych w zabudowie jednorodzinnej, obiektów budowlanych: budownictwa zagrodowego i letniskowego, wymienionych w art. 29 ust. 1 i 2, z wyłączeniem sieci gazowych. Książkę prowadzi się dla każdego budynku lub obiektu budowlanego niebędącego budynkiem, którego projekt budowlany jest objęty obowiązkiem sprawdzenia, o którym mowa w art. 20 ust. 2 ustawy Prawo budowlane. Obowiązek założenia i prowadzenia książki obiektu budowlanego ciąży na właścicielu lub zarządcy obiektu. Wpisy w książce dokonuje właściciel lub zarządca obiektu budowlanego albo osoba przez nich upoważniona. Książka powinna być prowadzona przez cały okres użytkowania obiektu budowlanego.

Przygotowała:
Joanna Lochert