Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze;

Osobą odpowiedzialną za utrzymanie dróg gminnych jest firma PHU „Kama” Rzońca Ryszard:

Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480

Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133,
e-mail: inwestycje@jezowsudecki.pl, gmina@jezowsudecki.pl,
Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, iż właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Komunikat Zima 2022/2023

Zwraca się szczególną uwagę, że w okresie występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych spowodowanych intensywnymi opadami śniegu, do obowiązków właścicieli i zarządców obiektów budowlanych należy usuwanie nadmiaru śniegu z dachów. Zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane, w razie wystąpienia czynników, które mogą mieć wpływ na uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogącym spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego.

W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o odpowiedni stan techniczny budynku i nie dopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku poprzez m. i. kontrolę grubości pokrywy śnieżnej zalegającej na dachu oraz zapewnienie bezpiecznego osunięcia nadmiaru śniegu z dachu.

W związku z powyższym, w celu uniknięcia zagrożeń, jakie mogą być konsekwencją zalegającego na dachach obiektów budowlanych śniegu, prosi się wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnienie obowiązków wynikających z ww. przepisu. Jednocześnie przypomina się właścicielom, zarządcom oraz użytkownikom wszystkich obiektów budowlanych o obowiązku ich użytkowania w sposób zgodny z przeznaczeniem i wymaganiami bezpieczeństwa oraz utrzymywania w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogarszania ich właściwości użytkowanych i sprawności technicznej, w szczególności w zakresie związanym z wymaganiami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1-7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.