" NOC W SZKOLE Z GRAMI I ZABAWAMI NASZYCH DZIADKÓW"
Uczniowie klasy VI zamiast spędzić kolejny wieczór przed komputerem, zostali na noc w szkole i to … z własnej woli! To dla nich wychowawca wpadł na niecodzienny pomysł i przygotował dla swoich uczniów oryginalny sposób na spędzenie nocy. Celem tej przygody, z 20 na 21 maja 2022 r., było pokazanie szkoły z innej perspektywy, nie tylko jako budynku, do którego trzeba przyjść rano z odrobionymi lekcjami i pełną głową pojęć oraz informacji, ale także miejsca, gdzie można coś zorganizować, dobrze się bawić i miło spędzić czas, przy okazji poznając się nawzajem i integrując.
Po spożyciu wspólnej kolacji /pyszne pizerki przygotowała mama Marcela/ przystąpili do przygotowania miejsc do spania. A zaraz potem zaczęło się …
Głównym tematem nocy w szkole były „GRY I ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW” Uczniowie bawili się i rywalizowali w:
• Chińczyka,
• Warcaby,
• Statki,
• Kapsle,
• Nocne gry terenowe: Walka o sztandar i Chowany.
Po zakończeniu gier i zabaw nadszedł czas na nocny seans filmowy -animację „Karolina”.
Mimo intensywnej nocy nie dało się zmęczyć uczniów. Sen nie nadszedł, a ranne porządki były intensywne … Do godziny 700 wszyscy zadowoleni, niewyspani, udali się do domu.
Poprzez wspólne przeżywanie razem z podopiecznymi tej „przygody” inicjator dyskretnie zrealizował postawione sobie cele. Dzieci uczyły się samodzielności i odpowiedzialności (w pobliżu nie czuwali rodzice!), a także umiejętności podejmowania ważnych dla siebie i innych decyzji. Dzieciaki miały możliwość poznać inne niż na co dzień formy spędzania wolnego czasu i być współorganizatorami naprawdę dobrej zabawy, a spędzenie nocy poza domem, w warunkach częściowo, można rzec, „spartańskich”, na pewno uczyniło z uczestników tego wydarzenia osoby bardziej dorosłe i odpowiedzialne. Taka noc w szkole to doskonała okazja do lepszego poznania naszych wychowanków, a dla nich okazja do głębszej integracji, przełamywania różnorodnych barier, umacniania więzi. Atmosfera zabawy, która towarzyszyła tej imprezie, na pewno pozwoliła uczniom polubić szkołę i odnaleźć tu swoje miejsce. A przejście wieczorem po szkolnych korytarzach w domowych kapciach i pidżamach pomoże traktować szkołę jak drugi dom. Okazało się, że niewielkim nakładem środków można sprawić dzieciom przyjemność, pokazać, jak w sposób wartościowy i rozwijający, a jednocześnie przyjemny, mogą spędzić czas.
Andrzej Zaremba