Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

1. Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze.

2. Gminnych realizuje firma KAMA INFRASTRUKTURA Sp. z o.o.:
- Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480
Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

- Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 140,
e-mail: komunalny@jezowsudecki.pl,

-Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 124, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, że właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Jeżów Sudecki, dnia 25.11.2025r.
Wójt Gminy Jeżów Sudecki
Edward Dudek

Zajęcia integracyjne klasy VI Szkoły Podstawowej w Siedlęcinie

" NOC W SZKOLE Z GRAMI I ZABAWAMI NASZYCH DZIADKÓW"

 

Uczniowie klasy VI zamiast spędzić kolejny wieczór przed komputerem, zostali na noc w szkole i to … z własnej woli! To dla nich wychowawca wpadł na niecodzienny pomysł i przygotował dla swoich uczniów oryginalny sposób na spędzenie nocy. Celem tej przygody, z 20 na 21 maja 2022 r., było pokazanie szkoły z innej perspektywy, nie tylko jako budynku, do którego trzeba przyjść rano z odrobionymi lekcjami i pełną głową pojęć oraz informacji, ale także miejsca, gdzie można coś zorganizować, dobrze się bawić i miło spędzić czas, przy okazji poznając się nawzajem i integrując.

 Po spożyciu wspólnej kolacji /pyszne pizerki przygotowała mama Marcela/ przystąpili do przygotowania miejsc do spania. A zaraz potem zaczęło się …

Głównym tematem nocy w szkole były „GRY I ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW” Uczniowie bawili się i rywalizowali w:
• Chińczyka,
• Warcaby,
• Statki,
• Kapsle,
• Nocne gry terenowe: Walka o sztandar i Chowany.

Po zakończeniu gier i zabaw nadszedł czas na nocny seans filmowy -animację „Karolina”.

Mimo intensywnej nocy nie dało się zmęczyć uczniów. Sen nie nadszedł, a ranne porządki były intensywne … Do godziny 700 wszyscy zadowoleni, niewyspani, udali się do domu.
Poprzez wspólne przeżywanie razem z podopiecznymi tej „przygody” inicjator dyskretnie zrealizował postawione sobie cele. Dzieci uczyły się samodzielności i odpowiedzialności (w pobliżu nie czuwali rodzice!), a także umiejętności podejmowania ważnych dla siebie i innych decyzji. Dzieciaki miały możliwość poznać inne niż na co dzień formy spędzania wolnego czasu i być współorganizatorami naprawdę dobrej zabawy, a spędzenie nocy poza domem, w warunkach częściowo, można rzec, „spartańskich”, na pewno uczyniło z uczestników tego wydarzenia osoby bardziej dorosłe i odpowiedzialne. Taka noc w szkole to doskonała okazja do lepszego poznania naszych wychowanków, a dla nich okazja do głębszej integracji, przełamywania różnorodnych barier, umacniania więzi. Atmosfera zabawy, która towarzyszyła tej imprezie, na pewno pozwoliła uczniom polubić szkołę i odnaleźć tu swoje miejsce. A przejście wieczorem po szkolnych korytarzach w domowych kapciach i pidżamach pomoże traktować szkołę jak drugi dom. Okazało się, że niewielkim nakładem środków można sprawić dzieciom przyjemność, pokazać, jak w sposób wartościowy i rozwijający, a jednocześnie przyjemny, mogą spędzić czas.

Andrzej Zaremba