Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Deklaracja Dostępności

Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki
Pani Agnieszka Bojko – tel 757-132-254 wew. 136
Dokumenty:
1. Powołanie koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki - zarządzenie
2. Zmiana z 15.11.2022r. - zarządzenie


Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.jezowsudecki.pl

Urząd Gminy Jeżów Sudecki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strony Urzędu Gminy Jeżów Sudecki.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-10-30.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-06-21.
Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-06-21.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-06-21.

Skróty klawiaturowe
  • Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Ewa Nidzgorska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 757132254 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Jeżów Sudecki
Długa 63
58-521

Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynek Urzędu Gminy w Jeżowie Sudeckim nie spełnia w pełnym zakresie wymagań Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Budynek jest trzy kondygnacyjny, posiada podjazd dla wózków inwalidzkich do drzwi wejściowych urzędu i pozwala na swobodny dostęp na parter budynku, nie dysponuje natomiast platformami i windami pozwalającymi na przemieszczanie się na wyższe piętra oraz do toalet i w tym zakresie nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Sprawy najczęściej załatwiane przez mieszkańców w Urzędzie Gminy z zakresu Ewidencji Ludności, Urząd Stanu Cywilnego oraz sprawy komunalne dotyczące odpadów, wody, a także kasa urzędu zostały umiejscowione na parterze budynku i po remoncie w 2020r. związanym między innymi z likwidacją barier architektonicznych zapewniają pełen dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Na zewnątrz budynku Urzędu Gminy zainstalowano dzwonek po użyciu którego pracownik urzędu zobowiązany jest zejść z kondygnacji wyższych celem obsługi niepełnosprawnego petenta.
Gmina nie posiada tłumacza języka migowego.

Koordynator ds. dostępności
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
• wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
• przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
• monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:
• opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
• oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
• szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
• oceną dostępności m.in. obiektów, ulic, placów, parkingów, terenów zielonych,
• wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
• współpracą z środowiskami osób z niepełnosprawnościami (fundacje, stowarzyszenia),
• współpracą z inwestorami, konsultacjami i pomocą we wdrażaniu Standardów i Wytycznych w projektach realizowanych na terenach Gminy Jeżów Sudecki

Kontakt
Urząd Gminy Jeżów Sudecki
ul. Długa 63
58-521 Jeżów Sudecki
Godziny otwarcia:
poniedziałek - od godz. 7.30 do godz. 16.30
wtorek - od godz.7.30 do godz. 15.30
środa - od godz.7.30 do godz. 15.30
czwartek - od godz.7.30 do godz. 15.30
piątek - od godz.7.30 do godz. 14.30

Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki
Agnieszka Bojko
tel. 75 75 132 254
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Raport 2021 - pobierz
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki - pobierz