Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze;

Osobą odpowiedzialną za utrzymanie dróg gminnych jest firma PHU „Kama” Rzońca Ryszard:

Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480

Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133,
e-mail: inwestycje@jezowsudecki.pl, gmina@jezowsudecki.pl,
Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, iż właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Konsultacje społeczne

Uprzejmie zapraszamy do udziału w trwających od dnia 19 października 2023 r. do dnia 9 listopada 2023 r. konsultacjach społecznych dla projektu aktualizacji „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Jeleniej Góry oraz Gmin, z którymi Miasto Jelenia Góra zawarło Porozumienia Międzygminne w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego” w perspektywie na lata 2023 – 2033. Dokument został udostępniony do publicznego wglądu, by umożliwić poprzez zgłoszone uwagi i sugestie mieszkańców wpłynięcie na jego ostateczny kształt. Projekt opracowania wraz z formularzem do zgłaszania uwag dostępny jest w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta pod adresami: https://bip.jeleniagora.pl/artykuly/468/aktualizacja-2023-2033 , w zakładce: Zawiadomienia Departamentu Gospodarki Komunalnej, oraz na stronie internetowej: https://konsultacje.jeleniagora.pl