A kto chciałby je władcy Karkonoszy, Gór Izerskich, Rudaw Janowickich, Gór Kaczawskich i Kotliny Jeleniogórskiej zwrócić?
Oto jest pytanie, które za każdym razem, gdy uczestnicy gry VisitKarkonosze, a może być ich nawet sześciu, nie raz muszą sobie zadawać. Wędrując po planszy ukazującej najbardziej rozpoznawalne atrakcje królestwa Ducha Gór, odpowiadają na szereg pytań, poznają ciekawostki, wykonują zadania – wszystkie kryjące się pod kodami QR. Dzięki temu nabierają coraz większego przekonania, że kraina Ducha Gór pełna jest ukrytych cudów przyrody, architektury, kultury. Aż chciałoby się je wszystkie schować do plecaka i zatrzymać dla siebie. Tymczasem liczba oczek z rzutu kostką uprawnia do zebrania tylko tej samej liczby klejnotów, do tego ruch po planszy może sprawić, że będziemy musieli je oddać albo nam ich przybędzie. Karty Ducha Gór nie kłamią i to one powiedzą, co mamy zrobić. Chyba że… ustalimy własne zasady, np. wygrywa ten, który zbierze najmniej klejnotów, a więc najwięcej zostawi ich Duchowi Gór? A może to nie my zbierajmy klejnoty, lecz niechaj one zbierają nas? Niech poniesie nas wyobraźnia, zwłaszcza że wygraną jest już samo uczestnictwo w grze, wspólny czas z bliskimi.
Pomysłodawcą gry jest Powiat Karkonoski, a jej projekt powstał w ramach tzw. Porozumienia Gmin. Bajkową grafikę wykonała Matylda Konecka, natomiast Wydawnictwo Ad Rem z Jeleniej Góry zrealizowało projekt i ma wyłączność na dystrybucję gry.
Gra do kupienia:
• w Jeleniej Górze w Wydawnictwie Ad Rem przy al. Wojska Polskiego, w Tramwaju na Placu Ratuszowym oraz Księgarni BK przy ul. Długiej
• w Szklarskiej Porębie w Informacji Turystycznej przy ul. Jedności Narodowej 1a i Księgarni LIBRA przy ul. Jedności Narodowej 10
• w Karpaczu w Informacji Turystycznej, ul. Konstytucji 3 Maja 25 i Księgarni EMAKS przy ul. Konstytucji 3 Maja 52