Ułatwienia dostępu

Śnieżka zdobyta !

16.05.2022 r.,w czasie wycieczki w Karkonosze, uczniowie klas V i VI wraz z wychowawcami Anną Chadży i Andrzejem Zarembą zdobyli najwyższy szczyt Karkonoszy Śnieżkę. Wycieczkę poprowadziła przewodnik sudecki Aleksandra Trytek.

Całodzienna wędrówka piesza po górach nie należała do łatwych. Wyruszyliśmy czarnym szlakiem spod wyciągu na Kopę - Drogą Śląską. Wspinaczka była trudna, ale dzięki tempu podyktowanemu przez panią przewodnik powoli zbliżaliśmy się do celu. Po minięciu Białego Jaru i górnej stacji wyciągu dotarliśmy do schroniska na Równi pod Śnieżką "Dom Śląski".

Po odpoczynku i wzmocnieniu się zaatakowaliśmy szczyt czarnym szlakiem. Było ciężko, naprawdę ciężko, ale wszystkim udało się dotrzeć i zdobyć Śnieżkę. Schodziliśmy ze Śnieżki Drogą Jubileuszową, następnie poprzez schroniska "Strzecha Akademicka" i "Samotnia" do Karpacza.

Bardzo zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do Siedlęcina.

Bardzo dziękujemy pani Aleksandrze Trytek za nieodpłatne poprowadzenie wycieczki.