Ułatwienia dostępu

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Urząd Gminy Jeżów Sudecki zawiadamia, że zimowe utrzymanie dróg:

Powiatowych – realizuje Wydział Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze:
75 64-73-288, 75 64-73-289 lub całodobowo od poniedziałku do niedzieli:
75 64-73-108 - Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze;

Osobą odpowiedzialną za utrzymanie dróg gminnych jest firma PHU „Kama” Rzońca Ryszard:

Pan Ryszard Rzońca tel. kom. 601 751 480

Osobami odpowiedzialnymi za zimowe utrzymanie dróg w Urzędzie Gminy Jeżów Sudecki są:

Kierownik Referatu GKZPiR – Artur Smolarek
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133,
e-mail: inwestycje@jezowsudecki.pl, gmina@jezowsudecki.pl,
Zastępca Kierownika Referatu GKZPiR – Mateusz Bomok
tel. nr 757-132-254 -255 -257 wew. 133, kom. 784 990 398,
e-mail: drogi@jezowsudecki.pl

Odśnieżanie chodników

Przypominamy, iż właściciele nieruchomości przyległych do chodnika są zobowiązani do jego odśnieżania. Obowiązek sprzątania chodnika dotyczy właścicieli wszystkich nieruchomości, niezależnie od ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Bez znaczenia pozostaje fakt, czy działka granicząca z chodnikiem jest zabudowana oraz czy właściciel zamieszkuje posesję. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 399 ze zm.).Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do „uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uważa się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.

Dodatek osłonowy – komu przysługuje

Przyznanie dodatku osłonowego będzie uzależnione od spełnienia określonego kryterium dochodowego, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2020r. poz. 111 oraz z 2021r. poz. 1162, 1981, 2105 i 2270), nie przekracza kwoty:

• w gospodarstwie jednoosobowym maksymalnie 2 100 zł miesięcznie,
• w gospodarstwie wieloosobowym maksymalnie 1 500 zł miesięcznie na osobę.

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”. Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

W gospodarstwie wieloosobowym przysługuje tylko jeden dodatek. W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie otrzyma ta, która pierwsza złoży wniosek.

Dodatkowo należy pamiętać, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego

W jakiej kwocie wypłacany jest dodatek osłonowy?

Wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób w gospodarstwie domowym oraz stosowanego w nieruchomości źródła ogrzewania.

Dodatek osłonowy wyniesie rocznie:

• gospodarstwo jednoosobowe – 400/ 500 zł*
• gospodarstwo 2-3 osobowe – 600/ 750 zł*
• gospodarstwo 4-5 osobowe – 850/ 1 062,50 zł*
• gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 1 150/ 1 437,50 zł*

*Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących następujące źródła ogrzewania: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Gdzie i kiedy składać wnioski o dodatek osłonowy?

Wnioski o dodatek osłonowy można składać do 31 października 2022 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jeżowie Sudeckim, ul. Długa 63 w pok. nr 113, tel 757132254 wew 122
Wnioski o dodatek osłonowy złożone do 31 stycznia 2022 r. - wypłata dodatków zostanie zrealizowana w 2022 r. w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca 2022r. i do 2 grudnia 2022r..
Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia 2022r., nadal będą mogły to zrobić, jednak nie później niż do 31 października 2022 r. W tym przypadku wyplata 100% dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.
Wymagane dokumenty można złożyć osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski elektronicznie, np. za pomocą platformy ePUAP.

Zgodnie z zapisami ustawy informacja o przyznaniu dodatku osłonowego będzie wysyłana na podany we wniosku adres poczty elektronicznej.

UWAGA! Niezbędny jest wpis do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

dokumenty do pobrania

Wzór wniosku o dodatek osłonowy - pobierz